JOCS

VOLEU JUGAR I TENIR LA POSSIBILITAT DE PUJAR LA NOTA?


Escriu els numerals correctament amb l'ajuda del DUC i feu un concurs per veure qui escriu millor tots el números. Després de veure el vídeo, cadascú dirà un número en veu alta i els companys l'escriuran. Finalment, comprovarem qui té més encerts i haurà guanyat el concurs.


En la 2a part del concurs, direu una frase per a completar-la amb la paraula "número" o "nombre". Guanya punts qui tinga més encerts.

--------------------------------------------------

JUGA AMB LA MEUA CIUTAT

El joc consisteix a conéixer noms d’objectes de la vida quotidiana que podem trobar en les botigues. Hi ha tres nivells de dificultat per a triar. Després de practicar clicant en l'enllaç anterior, cadascú preguntarà per una objecte als companys amb la seua definició. Qui encerte més noms d'objectes guanya punts.

--------------------------------------------------

Signes de puntuació: compravarem si els sabeu utilitzar bé veient aquests vídeos. Després cadascú triarà un signe de puntuació diferent per fer una frase que el continga i la dirà en veu alta. Els companys l'escriuran i guanyarà més punts el que millor sàpiga posar els signes.



--------------------------------------------------
Recordeu el tipus de perífrasis verbals que hi ha? Ací teniu una pista
I com són les de d’obligació, probabilitat i imminència?

SÓN INCORRECTES LES FORMES SEGÜENTS:

TENIR QUE + INFINITIU. Ex.: Tinc que afanyar-me.

SER PRECÍS. Ex.: És precís que vingues demà.

HAVER-HI QUE + INFINITIU. Ex.: Hi ha que arribar abans de les set.


 Recordem-ho practicant en el següent Joc de les perífrasis

--------------------------------------------------

En La Fallera Calavera, els jugadors utilitzen una baralla de 102 cartes amb l’objectiu de reunir 5 ingredients de la paella. El primer jugador que ho aconseguisca, utilitzant tresors, cartes de batalla o cartes especials, guanya la partida! Si teniu la baralla podeu portar-la per jugar a endevinar els personatges, objectes i aliments que hi apareixen: cadascú agafa una carta i ha de descriure el que veu fins que algú endevine de què es tracta. El que ho endevina es queda la carta. Guanya qui més cartes arreplega.


-------------------------------------------------------------------------------


Expliqueu una història de por, una llegenda tradicional per a espantar la por amb un dibuix que represente un personatge dolent i amb expressions o paraules destacades sobre personatges que donen por, com les que trobareu en el següent vídeo:




 

SOPES DE LLETRES

Els que porteu la solució correcta més prompte podreu pujar la nota i proposar un altre joc lingüístic.






 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

4. Lectures 3a avaluació