Competència digital

PROJECTE MÈDIA SERPIS: La veu dels àmbits

Periòdic digital i Serpis TV

Mitjà de comunicació creat per l'alumnat de 1r d'ESO de l'IES Serpis. Presentem un periòdic digital multimèdia que incorpora també SerpisTV on es publicaran les notícies, entrevistes, reportatges i altres productes finals elaborats per l'alumnat dels àmbits de 1r d'ESO.

Mèdia Serpis consta de seccions diverses al voltant dels temes d'interés treballats durant el curs: medi ambient i sostenibilitat, lectures, celebracions culturals i socials, rutes literàries, gastronomia, música, etc.  L'objectiu és difondre els projectes i activitas realitzades que integren les tres llengües curriculars: valencià, castellà i anglés. A més, incloure les altres llengües que coneguem i estudiem com el francés, àrab, xinés, urdú, etc.


 Educació en línia

Com emprar correctament les TIC “Netiqueta”


Cercar a Internet: 

Com escriure un correu electrònic



Bones pràctiques i recomanacions

No hem d'oblidar que treballem en un entorn de comunicació escrita i, per tant, hem de tenir la mateixa cura que tindríem si en lloc d'enviar un missatge electrònic escrivírem una carta, alguns comentaris o qualsevol altre tipus de document que haguérem d'imprimir, signar i enviar.

Hem de tenir en compte algunes bones pràctiques quan fem servir el correu electrònic, tant pel que fa a l'ús com en qüestions de llengua:

  •  El correu electrònic demana que els missatges es contestin prompte.
  •  Si algú no pot respondre immediatament un missatge rebut però el remitent necessita una resposta, val més que escriga un missatge breu per confirmar que l'ha rebut i indicar que l'escriurà de seguida que puga.
  •  Per agilitar la presentació i la lectura del missatge, convé redactar paràgrafs no massa llargs, separar-los amb una línia en blanc i fer servir numeracions per presentar els diferents subtemes o idees.
  •  La majoria d'aquests missatges es llegeixen directament per pantalla, fet que comporta que perdem la noció de pàgina que tenim tan clara quan treballem amb paper. Per això hem d'evitar escriure missatges excessivament llargs. En els casos en què el text ha de ser llarg, és més pràctic fer servir el correu electrònic únicament com a mitjà per transmetre un avís amb un fitxer adjunt que continga la informació que hem preparat.

Confinament i educació mediàtica.  

Alfabetización mediática

Atura't, pensa, verifica: anem un pas més enllà.

Internet Segura.cat

AseguraTIC

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

4. Lectures 3a avaluació